انشاالله گربه است!
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

به بهانه دستگیری قاچاقی سلاح در افغانستان

 

نگاهی به رویداد های 24 دسامبر 2010 ، ما را به یاد داستان طلبه و « انشاالله گربه است» معروف اش می اندازد، ولی این بار " ناتو " جای طلبه را گرفته است.

 

می گویند در یک شب زمستانی، سگی که از بارش باران خیس شده بود به حجره طلبه ای پناه می برد، چندی می گذرد و طلبه به حجره باز می گردد و سگ از ترس و با شتاب فرار می کند و هنگام بیرون رفتن از حجره خودش را به عبای آخوند میمالد، آخوند هم چشم هایش را می بندد و زیر لب می گوید : « انشاالله گربه است»، چون اگر سگ باشد نجس بشمار میرود، غسل واجب می گردد و در باران و زمستان، شستن و کُر دادن عبا ، ردا، گلیم و وسایل درون حجره  دشوار است.

 

در تاریخ 24 دسامبر 2010، مقامات "آیساف" نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان، از دستگیری یک ایرانی در جنوب افغانستان به اتهام قاچاق سلاح و ارتباط با شورشیان طالبان خبر داده‌اند. یک سخنگوی سپاه حافظ صلح گفته که این فرد یک‌هفته قبل در قندهار و پس از مدت‌ها پیگرد بازداشت شده است.

 

در همان روز، مقامات افغانی گفتند که ایران به منظور جلوگیری از رسیدن سوخت به نیروهای آمریکایی در افعانستان راه ورود مواد سوختی را به افغانستان بسته است. بنابراین نیروهای پیمان ناتو در افغانستان با کمبود سوخت روبرو خواهند شد و بی شک نمی توانند به  مبارزه علیه تروریسم بپردازند!.

 

در همان روز،  روزنامه تایمز لندن نوشت که حکومت اسلامی شماری از اعضای القاعده را که در ایران بسر می بردند آزاد و به مرز های افغانستان و پاکستان روانه کرده است تا با سازماندهی اعضای القاعده به نیرو های ناتو ضربه بزنند.

 

در پایان همان روز سخنگوی ناتو اعلام کرد: فردی که چند روز پیش به اتهام قاچاق سلاح برای طالبان افغانستان دستگیر شده از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران نیست.

 

فردای آن روز در 25 دسامبر ، در پی انفجاری که در شمال غرب پاکستان واقع در مرز افغانستان رخ داد، دست کم چهل تن کشته و ده ها تن زخمی شدند. این کشته شدگان مردم بی خانما ن و فقیری بودند که برای دریافت کمک های غذایی در یکی از شهرهای منطقه قبیله نشین باجور، صف کشیده بودند. گفته شد که عامل انتحاری این حمله یک زن بوده است.

 

پرسش این است که تا چه زمانی دولت آقای اوباما، که دیگر روشن شدن با ما نیست و با اونا هست، می خواهد به این بازی ها ادامه دهد ؟.

چهارم دی ماه- 25 دسامبر 2010


December 26th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی